Meest gestelde vragen over verhuur van onze voertuigen

Geachte klant,

Wij zijn blij dat u voor ffbusjehuren.nl heeft gekozen:  
In onderstaand overzicht ziet u de meest gestelde vragen over de verhuur van ons wagenpark 
Klik op de vraag om het antwoord te zien. Mocht u vraag hier niet tussen staan, stel hem dan via E-mail info@ffbusjehuren.nl  Ook mag u ons bellen op 06 1500 1500 tevens is een whatsapp ook altijd welkom. 
Vragen over het buitenland? bel gerust we staan voor u klaar.

Pijl welke brandstof moet ik tanken

wij verhuren alleen maar voertuigen met diesel motor, dus u brandstof is diesel. 

Pijl Mag ik alle kilometers tijdens de huurperiode echt gratis rijden?

JA! U kunt een onbeperkt aantal kilometers maken met het door u gehuurde voertuig met binnen nederland 
! uitsluiting van de oprijwagen en 9 persoons bussen !

Pijl Wat heb ik nodig om een voertuig te huren?

Legitimatie verplichting:
Geldig europees Rijbewijs & id kaart 
europees paspoort 
poststuk waar uw huidige adres op staat. (niet ouder dan 30 dagen).
wij verhuren geen voertuigen  aan personen  die niet woonachtig zijn binnen nederland.

Pijl Hoe lang is een huurdag / Weekend / Week?

Huurdag:
Een huurdag is een kalenderdag, welke begint om 08.00 uur en eindigt om 24.00 uur

Weekend verhuur :
Een weekend loopt van zaterdag 08.30 uur t/m Zondag nacht 00:00.
(mocht het voertuig op vrijdagavond al beschikbaar zijn, dan kunt u tegen een kleine meerprijs A € 25.- deze al afhalen. .)

Week verhuur :
Een week loopt van bijvoorbeeld maandag 08.00 uur t/m zondagavond 24.00uur 
 

Pijl Wat gebeurt er als ik een bekeuring krijg?

Bekeuringen die tijdens uw huurperiode gemaakt zijn, worden verzonden naar het openbare ministerie tezamen met het originele huurcontract. U krijgt dan van het CJIB een bekeuring op uw naam toegezonden. 
Tevens krijgt u een boete van ffbusjehuren ivm de vele administratieve handelingen die wij moeten uitvoeren, deze is  ter grote van € 25.- 

Pijl Welke voorwaarden hanteert u?

ffbusjehuren hanteert haar Algemene voorwaarden.
lees  op de website ffbusjehuren.nl de algemene voorwaarden aandachtig door, doet u dat niet dan tekent u het huurcontract bij aanvang verhuur en gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. 

Pijl Mag ik met het voertuig naar het buitenland?

JA, als u dat bij de verhuur aangegeven heeft wel 
Uitsluitend in Belgie, Duitsland en Luxemburg. Wij vragen wel een eenmalige buitenland toeslag van € 79.50

geeft u het niet aan ons door en doet u het toch dsn berekenen wij u een boete door van € 250.-
 

Pijl In welke landen mag ik het gehuurde voertuig gebruiken?

Dit mag in de volgende landen; Nederland, België, Duitsland en Luxemburg.
Geeft u niet aan dat u met de gehuurde bestelauto naar het buitenland gaat dan berekenen wij u een boete door van € 250.-l

Pijl Hoeveel borg moet ik betalen?

De waarborg stelling is als volgt opgebouwd:

klein bestelbusje vanaf € 250.-
middelgrote bestelbus vanaf € 350.-
grote bestelbus vanaf € 250.-
bakwagens vanaf € 350.-
oprijauto op aanvraag 
budget bestelbussen € 250.-

wenst u meer info bel met 06 1500 1500 

Pijl Wat is de minimum leeftijd om een voertuig te huren?

De minimale leeftijd is 23 jaar. of minimaal 2 jaar rijervaring
U dient natuurlijk wel in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs B.

Pijl Welk rijbewijs heb ik nodig om een voertuig te huren?

U kunt al onze  verhuur voertuigen huren met een geldig rijbewijs B.

Pijl Stel ik rijdt schade aan het gehuurde voertuig, wat moet ik dan doen?

Maak allereerst foto's met je mobiele telefoon van de schade, de auto van de tegenpartij en de situatie. Wij adviseren u ons zo snel mogelijk in kennis te stellen van de schade en daarnaast ook en schadeformulier volledig in te vullen, vergeet de handtekeningen niet, door beide partijen moet het formulier ondertekend worden. Deze treft u in het gehuurde voertuig aan. Het volledig ingevulde schadeformulier ontvangen wij graag spoedig. Is het niet meer mogelijk om verder te rijden? Neem dan contact met ons op. Betreft het de schuld van de verhuurder dan bent u verplicht het eigen risico aan ons te voldoen !  Bij het ontbreken van een volledig ingevuld schadeformulier met de juiste informatie en voorzien van een handtekeningen van beide bestuurders dan is de huurder volledig aansprakelijk voor het schade bedrag, deze wordt aantoonbaar vastgesteld door een erkend schadebedrijf. 

Pijl Mag ik het gehuurde voertuig ook de avond voor de verhuur ophalen?

Indien mogelijk kunt u de dag voor sluitingstijd komen ophalen.Tenzij deze al aanwezig is. 
Wij zijn hierin altijd afhankelijk van de vorige huurder.
meerprijs € 25.- 

Pijl Zijn de voertuigen verzekerd voor de verhuur?

JA, ONS GEHELE WAGENPARK IS VERZEKERD BIJ "BOVEMIJ VERZEKERINGEN". 
DIT IS EEN ONDERDEEL VAN DE BOVAG. 

Pijl Stel ik krijg pech in Nederland of buitenland, wat moet ik dan doen?

Ten alle tijden dient u eerst contact met ons op te nemen met ffbusjehuren.nl via 06 1500 1500.(Graag eerst smsje of appje sturen en dan bellen op zondag/feestdagen en buiten kantoortijden) Ondanks ons zorgvuldig onderhoud kan er onderweg altijd iets mis gaan. Daarom hebben wij een RoadGuard pechservice op al onze voertuigen voor Nederland en Buitenland. In geval van pech met het huurvoertuig adviseren wij u snel contact op te nemen met 071 568 19 91.  U kunt dit nummer 7 dagen in de week, 24 uur per dag bellen. 

Pijl Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

ALLE VERMELDE PRIJZEN OP DE WEBSITE VAN FFBUSJEHUREN.NL ZIJN INCLUSIEF BTW, TENZIJ ANDERS VERMELD. 

Pijl Mag ik alle kilometers tijdens de huurperiode in het buitenland ook gratis rijden?

JA, dat mag mits u het aan ons gemeld heeft 
Wij vragen wel een buitenland toeslag van € 79,50

Gaat u zonder melding naar het buitenland dan berekenen wij u een boete a €250.-

Pijl Zijn jullie auto's voorzien van een Track en Trace volgsysteem.

Ja, dat is zelfs belastingtechnisch verplicht !
de volgsystemen hebben wij erin gebouwd voor u en onze veiligheid !

Alle verhuur voertuigen van ffbusjehuren.nl  voorzien van een Track & Trace volgsysteem.

Pijl Jullie auto's hebben een Track en Trace volgsysteem. Kijken jullie dan de hele tijd wat ik met de bus aan het doen ben?

NEE. Wij gebruiken dit systeem alleen in geval van nood of wanneer de huurperiode verstreken is en het voertuig nog steeds niet retour gebracht is. P.s. niet op tijd terug brengen van de gehuurde bestelbus berekenen wij u ten alle tijden door, tenslotte kunnen wij de bestelbus niet aan een ander meegeven en lopen wij omzet mis, 

Pijl Is jullie Track en Trace rechtsgeldig.

Ja, bij het ondertekenen van het contract gaat u er mee akkoord dat onze voertuigen voorzien zijn van een volgsysteem. Als politie of justitie informatie wilt hebben over wie op welke dag een bestelauto heeft gehuurd geven wij deze informatie vrijwillig aan de instantie af, zonder u er van in kennis te stellen. 

Pijl Hoelaat kan ik een voertuig ophalen?

Afhaaltijden:
  • Maandag t/m vrijdag v.a. 08.00 uur t/m 17.00 uur
  • Zaterdag v.a. 07.30 uur t/m 12.00 uur
  • Zon- en feestdagen zijn wij vrij en niet geopend 

Pijl Wanneer krijg ik mijn borg terug?

Wanneer het voertuig afgetankt en zonder schade ingeleverd is, krijgt u binnen 5 werkdagen uw borg terug.

(De waarborg wordt op dezelfde manier geretourneerd als betaald.
Contant betaald = Contant geretourneerd.
via Bank of pin betaald = Via bank geretourneerd.